رواية عاصم والقدر
ده علشان اخد حقي وعلشان اخد حقي مستعد اعمل اي حاجه سامع وكلمتي هيا اللي
هتمشي في البيت ده وانا اللي اقول تعملوا اي ومتعملوش اي والأكل اللي يتحط قدامكم تأكلوا منه وانتوا ساكتين وبالنسبة لي مصروف البيت ومصروفكم الشخصيه دي كمان انا اللي مسؤول عنها وإذا عجبكم يلا كولوا من غير اعتراض وبعصبيه يلا .
سليم. وانا مش موافق على الكلام ده ومش هاكل وقام وساب الاكل.
عاصم. في داهيه يلا ي ولاد كولوا انتوا وقعدوا أكلوا مع بعض وعايشه شالت الاكل
عاصم. اريان وغيث. انا وعدتكم انه هنروح الملاهي لو بقيتوا شاطرين وروحتوا المدرسه يلا روحوا اجهزوا علشان نطلع.
اريان وغيث. هههييي وراحوا يجهزوا
عاصم. بابلي. بابلي. في اي. عاصم. تحبي تاجي معانا الملاهي. بابلي. بس سليم مأكلش وكمان كده هيفضل لوحده وهو أصل كان متعصب علشان فيه مشكله حصلت معاه ولازم احلها انا وهو ف مش هروح انت خود اريان وغيث.
عاصم. مشكله اي دي بابلي. وقبل ما تنطق
سليم. بعصبية بابلي اسكوتي وقال ل عاصم ملكش دعوه
عاصم. اريان غيث يلا علشان نمشي
سليم. بعصبيه انت واخد اخواتي فين
عاصم . يلا ي ولاد واخد الولاد وكان طالع سليم كان هيقف في طريقه بس بابلي مسكت في سليم وقالت سبهم ي سليم شويه وهياجوا . كان عاصم اخد الولاد ومشي وشويه كان وصل الملاهي وفضلوا يلعبوا مع بعض وعاصم قابل ريان صاحبه وعرفه علي اريان غيث وحبوا ريان جدا وفضوا يلعبوا كلهم وجابوا عصير وايس كريم وكلهم كانوا مبسوطين وبيضحكوا والدنيا كانت روقاق علي الاخر.
عند. سليم كان متعصب وكان رايح جاي في الاوضه كان بيفكر في اخواته وأنه ي ترا عاصم عمل فيهم حاجه ولا لا ولي اتاخروا كده وكان متعصب اووي
بابلي. كانت قاعده مع عايشه وحكت ليها علي مشكله سليم وخناقته مع أصحابه وعايشه قالت إنهم يطلبوا المساعده من عاصم وهو الوحيد اللي ممكن يساعدهم في المشكله دي بما انهم اخوهم الكبير وملهمش حد غيره وقالتلها أنها تقنع سليم ب كده
سليم. نزل من الاوضه وهو متعصب علي الاخر وقال بااابلي بابلي
بابلي. في اي ي سليم وبتزعق لي
سليم. هو ده اللي شويه وجايين اتاخروا ليه كده شكله اخدهم علشان يعمل فيهم حاجه علشان ياخد حقه بزياده في الميراث مكنش متوقع أنه احنا بالعدد ده تلاقيه كان مفكر أنه شخص واحد ولا حاجه بس فجاه لقي 4 قال يتخلص من اريان وغيث علشان ياخد زياده في الميراث انتي السببب لو حصل ليهم حاجه مش هسامحك انتي اللي مسكتيني وخلتيهم يروحوا معاه
بابلي. اي الكلام ده ي سليم عاصم اخوهم ومستحيل يؤذيهم شويه وجايين
سليم. اخوهم منين هااا هو مش اخو حد ومش بيقرب لينا فهمتي وفجاه دخل عليهم عاصم اريان وغيث وهما بيضحكوا هههه.
سليم. بعصبية اخيرا شرفتوا كنتوا فين وازاي تروحوا معاه بدون اذني ومع حد غريب هااا
عاصم. ما تهدأ علي نفسك ي شبح العصبيه الزياده وحشه بتعب الأعصاب استرخي ريلكس ريلكسس وبعدين أنا مش غريب صح ي ولاد
اريان غيث . صح عاصم مش غريب ي سليم
سليم. علي اوضتكم بسرعه.
اريان وغيث. جريوا علي اوضتهم وعاصم قال براحه ي ولاد براحه وطلع علي اوضته وهو رايق وبيصفر .
بابلي . سليم انت تعبان وبسبب اللي حصل معاك كمان ضغط علي اعصابك يلا روح ارتاح
سليم. مشي من قدامها وهو متعصب
بابلي. شايفه ي داده تصرفاته هقوله اي بس مش هيرضا يسمع مني اي كلام وخبطت علي رأسها.
عايشه. اهدي ي بنتي لما يلاقيكم بتروحوا المدرسه وهو لا وكمان قاعد لوحده بدون أصحاب هيفكر وممكن أنه يرضا سبيه كام يوم كده لحد ما يريح أعصابه
بابلي. حاضر ي داده يلا انا تعبت وكمان عندي مذاكره هطلع انا بقا
عايشه. ماشي ي بنتي بابلي. طلعت وكان كل واحد منهم في اوضته. اريان غيث . كتبوا الواجب وقالوا إنهم لازم يسمعوا كلام عاصم ويكونوا شاطرين علشان يوديهم تاني الملاهي وبعد كده ناموا.
عند بابلي. قعدت تذاكر وتدعي أنه سليم يوافق أنه يقول مشكلته ل عاصم ويرجع تاني المدرسه وبعدين نامت.
عند. سليم. كانت متعصب وحاول ينام بس معرفش وقعد يتفرج على التلفزيون لحد ما نام .
عند عاصم. كان بيكلم ريان وقاله
رواية عاصم والقدر الفصل الخامس بقلم شهد احمد
عاصم والقدر
عند عاصم. كان بيكلم ريان وقاله وهو مهموم أنه ازاي هيصرف علي الولاد وان الفلوس اللي معاه يدوب بتكفيه وان سليم مش طايقه خالص وبيتعامل معاه بطريقه وحشه وأنه هو ماسك نفسه بالعافيه ومش عايز يتعصب عليه وأنه جاب آخره منه وأنه ي ترا كده بعد ما يخلص جامعه هيروح الجيش ولا لا وأنه كان مبسوط أنه وحيد أهله علشان مش يدخل الجيش دلوقتي بقا عنده اخوات كده هيدخل ولا اي الوضع وكان عمال يفكر
ريان. اهدا ي صحبي كل حاجه هتتحل في
لتكملة القصة اضغط الرقم 5 في السطر التالي 👇👇